Аналiз выхаваўчай работы ў 1 класе за 2024/2025 н.г.

 

У мiнулым навучальным годзе перад классным калектывам былi пастаўлены наступныя задачы:

  • 1.    Выхаванне ў дзецях павагi да сябе i другiх, фармiраванне адэкватнай самаацэнкi.
  • 2.    Выхаванне вучняў як членаў грамадства, фармiраванне ўмення жыць у калектыве, лiчыцца з думкай калектыва.
  • 3.    Выхаванне стараннасцi ў вучобе, развiццё пачуцця адказнасцi, фармiраванне прадстаўленняў аб справядлiвасцi, чалавечнасцi.
  • 4.    Фармiраванне экалагiчнай культуры, iнiцыятыўнасцi ў  рашэннi
  • экалагiчных праблем блiжэйшага  наваколля, выхаванне беражлiвых адносiн да прыроды.
  • 5.    Фармiраванне навыкаў здаровага ладу жыцця.
  • 6.    Развiццё ўвагi, мыслення, мовы, памяцi, творчай актыўнасцi, мастацкiх здольнасцей.
  • 7.    Прыцягненне бацькоў да актыўнай дапамогi ў выхаваннi i навучаннi дзяцей, стварэннi дружнага дзiцячага калектыву.

Яны вырашалiся праз класныя гадзiны, ранiшнiкi, конкурсы, гульнi, завочныя падарожжы, экскурсii.

У класе 10 вучняў. З iх 5 дзяўчынак i 5 хлопчыкаў.  

1 дзiця выхоўваецца ў няпоўнай сем’i (_____________, бацькi разведзеныя).        6 дзяцей (________________.) выхоўваюцца ў мнагадзетных сем’ях.

Навучанне ў школе выявіла групу дзяцей, якія ўважлівыя і актыўныя на ўроку, маюць дастаткова высокі ўзровень сфарміраванасці пазнавальнай цікавасці. У ____________________пазнавальны патэнцыял значна вышэйшы, чым  у iншых.   

 Ёсць вучні (____________________) , якія актыўныя на ўроках і хочуць мець высокія навучальныя вынікі, але не ўсё ў іх  атрымліваецца, так як у гэтых навучэнцаў яшчэ не сфармаваныя такія якасці, як уседлівасць, уважлівасць. У класе ёсць вучні, якія пакуль прыглядаюцца, асцярожнічаюць, баяцца памыліцца (___________________).  Слаба развіта  вобразнае  мысленне  ў __________. Ён  характарызуецца  замедленным  тэмпам  мысліцельнай  дзейнасці,  таму ў яго ёсць цяжкасці пры выкананні заданняў, з цяжкасцю ўспрымае вучэбную задачу, не можа прытрымлівацца інструкцый, пастаянна патрабуе дапамогі настаўніка.

3 навучэнцаў (____________________) наведваюць карэкцыйныя заняткі з настаўнікам – дэфектолагам.  

Псіхалагічны клімат у калектыве спрыяльны, у класе няма ярка выяўленых груп і лідэраў няма. Дзеці умеюць паводзіць сябе ў калектыве, дапамагаюць адзін аднаму, умеюць арганізоўваць гульню. Большасць дзяцей валодаюць высокім узроўнем камунікабельнасці. Паміж дзяўчынкамі і хлопчыкамі няма канфліктаў. Навучэнцы паказваюць добры ўзровень выхаванасці. Асабліва ярка праяўляюць такія якасці, як адкрытасць, добразычлівасць, шчодрасць. Ва ўсiх дзяцей ёсць сябры ў класе. Рабяты добразычлiва адносяцца друг да друга. Кожнае дзiця адчувае сябе камфортна ў класе.  

Як калектыў клас знаходзіцца на пачатковай стадыі свайго развіцця: дзеці вучацца мець зносіны. Але трэба адзначыць, што яны ўжо могуць аб'ядноўвацца для выканання сумесных спраў.

Вучні 1 класа добрасумленна выконваюць даручэнні, ахвотна ўдзельнічаюць у классных і агульнашкольных мерапрыемствах.

Дзяцей выхаваныя, не парушаюць дысцыплiну, свядома выпаўняюць патрабаваннi i адэкватна рэагуюць на заўвагi дарослых. Але бываць выпадкі, калі асобныя вучнi парушаюць дысцыплiну. Лiчу, што ў гэтым годзе трэба весцi работу па  фарміраванню  маральна-этычнай культуры паводзін, выхаванню дысцыплiны.  

У калектыве працуе самакіраванне - размеркаваныя абавязкі, што выхоўвае ў дзецях адказнасць, самастойнасць, арганізаванасць. Кожны з дзяцей змог сам выбраць даручэнне сабе па душы, калі ў дзіцяці гас цікавасць да даручэння, то давалася магчымасць змяніць даручэнне. Гэта аказвае вялікую дапамогу настаўніку ў працы. Дзеці ўдзельнічаюць у планаванні мерапрыемстваў, спрабуюць арганізаваць сваю дзейнасць. У многіх справах дзеці праяўляюць недастатковую актыўнасць, творчасць, арганізаванасць. Над гэтым трэба працаваць у 2 класе.

На працягу года рэгулярна праводзiлiся класныя гадзiны –арганiзацыйныя i тэматычныя, якiя закраналi ў першую чаргу ўзаемаадносiны ў класе. Гэта школа ветлiвасцi «Што такое ветлiвасць?», гульня «Падары ўсмешку сябру», гадзiна разважанняў «Я сярод людзей», ролевая гульня «Сябар у бядзе не кiне», кругавая гутарка “Мой лепшы сябар…”.

За год праведзены ранiшнiкi «Прысвячэнне ў першакласнiкi», «23+8», «Развiтанне з «Букваром», якiя спрыялi фармiраванню развіцця пазнавальнай актыўнасці і творчых здольнасцей дзяцей, выхоўванню пачуцця калектывізму.

Запомнiлiся дзецям гульнi “Хлопчыкі і дзяўчынкі”, «Мой дом-мая крэпасць», «Чароўная краіна пачуццяў», “Што я ведаю пра прафесіі», «З кiм сябруе елка?», «Экалагiчны калейдаскоп», вiктарыны "У гасцях у казкі», «Я маю права», круглы стол "Зазірніце ў сямейны альбом», вусны часопiс «Чарнобыль- наш боль», падарожжа “У гасцях у Святлафора”, урок памяці «Дарога да помнiка».  Вельмi спадабалася дзецям удзельнiчаць у рабоце «Майстэрнi Дзеда Мароза». Кожны стараўся ўпрыгожыць класс да Новага года. Спадабалася дзецям і экскурсія ў школьны музей, якая пашырыла веды  аб гістарычнай спадчыне роднага краю.

Прымалi пасiльны ўдзел у агульнашкольных справах – збор макулатуры, аперацыя «Мой школьны двор».

У пазакласных мерапрыемствах былi задзейнiчаны ўсе вучнi класса.

Станоўчыя рэзультаты прынесла работа з бацькамi. Памочнiкам зяўляўся бацькоўскi камiтэт. Дзякуючы яму ўсе бацькi арганiзавана i актыўна прымалi ўдзел у справах класа.

На працягу года ў рамках бацькоўскіх універсітэтаў былi праведзены: круглы стол “Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці”, практыкум  “Рэжым дня школьніка”, лекцыя  “Адаптацыя вучняў у 1-м класе”, семінар-практыкум «Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка». На iх бацькi атрымалi адказы на многiя  пытаннi. Праводзiлiся iндывiдуальныя кансультацыi з бацькамi па пытаннях вучобы i паводзiн.

Індывідуальныя гутаркі з бацькамі, анкетаванне на бацькоўскіх сходах паказалі, што ўсе дзеці маюць добрыя адносіны з бацькамі. На працягу навучальнага года склаліся добрыя адносіны з бацькамі навучэнцаў. Найбольш эфектыўнымі формамі ўзаемадзеяння былі індывідуальныя і групавыя кансультацыі для бацькоў па пытаннях вучобы i паводзiн.

На працягу года вялася пэўная работа па рэалiзацыi Дэкрэта Прэзiдэнта РБ № 18 «Аб дадатковых мерах па дзяржаўнай абароне дзяцей у неблаганадзейных сем’ях”. Былi вывучаны асаблівасцi сямейнага выхавання вучняў.

Разам з тым не атрымалася актывiзаваць дзейнасць вучняў у 6-ы школьны дзень, над чым будзем працаваць у бягучы навучальным годзе.

Комментариев нет:

Отправить комментарий